
Hoe zorg je ervoor, dat de burgers in je gemeente je weten te vinden? En liefst op het gunstigste kanaal? Mik je op de oude vertrouwde balie, of moet alles online kunnen? Online is praktisch, maar hoe krijg je je burgers naar je website? Is het een goed idee om online diensten goedkoper te maken, of juist niet?
Deze vragen en meer kwamen aan de orde bij de VNG-themabijeenkomst over Kanaalsturing in Haarlem op 5 februari.
Fluïde kcc en dienstencentrum
Met bijdragen van het Telematica instituut, een kijkje in de keuken van het ‘fluïde’ klantcontactcentrum van de gemeente Haarlem én over hoe een fusie voor de gemeente Bloemendaal de aanleiding was om het Dienstencentrum opnieuw op te zetten. Een grote stap voor een relatief kleine gemeente.
Kennis over de klant
Een boeiende middag, met interessante vragen en verhelderende uitkomsten. Want als de burger je klant is, hoe goed ken je die klant dan? En hoe kun je je klanten het beste bereiken? Kennis over wat de klant wil is essentieel.
Meer informatie
Bijeenkomst gemist? De VNG organiseert samen met de gemeente Emmen op 24 februari nog een bijeenkomst over dit thema. U kunt zich nog aanmelden via onderstaande link. Ook vindt u hieronder het uitgebreide verslag en de presentaties die in Haarlem gegeven zijn.
Uitgebreid verslag (pdf)
Presentatie gemeente Haarlem (pdf)
Presentatie gemeente Bloemendaal (pdf)
Presentatie Telematica Instituut (pdf)