
KCS
Sinds enige tijd werkt men binnen de Publieksbalie met een eerste versie van het klantvolgsysteem KCS. Het is de bedoeling dat dit systeem een centrale rol gaat spelen bij de afhandeling van vragen, producten en diensten binnen het KCC van de gemeente.
3 hoofdtaken
Het systeem maakt het mogelijk om een totaal klantbeeld te verkrijgen. Door het systeem te verbinden met veel registraties binnen te gemeente komt binnen KCS alle informatie samen. Daardoor heeft men in het KCC direct de nodige achtergrondinformatie beschikbaar, die nodig om de mensen verder te helpen.
Het systeem is ook verbonden met de PDC, het overzicht van de gemeentelijke producten en diensten met de achtergrondinformatie daarvan. Daarmee zijn heel veel vragen direct af te handelen.
Een derde hoofdtaak van het systeem is het voeren van regie op de afhandeling van klantvragen. Dat gebeurt door de Volg-Je-Vraagfunctionaliteit in het systeem te integreren. Een medewerker van het systeem kan zo meteen zien waar binnen de gemeente een bepaalde zaak in behandeling is.
Samen optrekken
Bij de Publieksbalie is nu een eerste versie in gebruik genoemen. Delft heeft nog veel wensen om het systeem uit te breiden. Daarbij wil men met de leverancier (Exxelence Groep) een strategische samenwerking sluiten. Beide partijen leveren daarin een vooraf afgesproken inzet en profiteren beide van de voordelen, die dat oplevert.
Een notitie hierover is kortgeleden in het GMT aan de orde geweest. Het GMT was akkoord met de voorgestelde lijn.
Die leidt ertoe dat:
1. De functionaliteit en mogelijkheden van het systeem vergroot wordt;
2. Het gebruik van andere frontofficesystemen vermindert als KCS-functionaliteit beschikbaar komt;
3. Het aantal werkplekken dat met KCS is toegerust of werkt uitbreidt.